saya baru habis mencuci baju ini. eh,baju bunyi hebat sangat, padahal cuma habis membasuh sarung kaki saja dan jubah putih (huh?! bunyi macam pelik, 'labcoat' dalam bahasa melayu jubah putih ke?).
kelas 'topography antomy and operative surgery' habis awal hari ini. nak makan tengahari pun tak boleh. jadi aktiviti membasuh molek sekali.
banyak sarung kaki itu
belang-belang kuning hijau
belang-belang oren kuning
belang-belang biru merah
belang-belang putih biru
belang-belang merah kuning (eh macam bendera selangor la! ;p )
lepas itu sampai giliran sarung kaki panjang hitam nipis.
nampak macam tak kotor. bau pun tak mati ikan-ikan dalam akuarium. tapi rasanya macam sudah 'berkali' juga pakai.sebab dah basah dek air sabun, basuh sajalah kan.
berus,,,berus,,,berus,,, dang! nuzibillah hitam airnya lebih dari sarung kaki yang lain. ha,ambik kau azmin, tak kotor sangat konon!
itulah perihal hitam. kita bukan nampak dia makin kotor atau tidak. yang putih kalau kotor jadi hitam. yang hitam bila kotor makin hitam. bagus la dari segi warna bukan?
takut kalau hati ini hitam. saat tu mesti sudah tidak lagi mampu untuk membezakan mana yang salah. yang salah itu hitam,tak kala bersinggah di hati yang hitam, mesti tidak rasa ia sebagai sesuatu yang asing lagi kan? nuzubillah takut kalau hati ini tidak lagi sensitiv dengan kemungkaran. lebih teruk, bukan tidak mampu membezakan antara haq dan batil, tapi tidak sedar yang hati itu sudah kotor kehitaman!
َفإِنَّهَا َلا تَعْمَى اْلَأبْصَارُ وََلكِنْ تَعْمَى الْقُلُوبُ الَّتِي فِي الصُّدُورِ
Maksudnya: Kerana keadaan yang sebenarnya bukanlah mata kepala yang buta,
tetapi yang buta itu ialah mata hati yang ada di dalam dada. (Surah Al-Hajj 22:
Ayat 46)
p/s: tinggal lagi sehari. kamu sudah habis puasa 6? mesti sudah habis,kan. baguslah, bukan macam saya
(-_-'')
Friday, October 16, 2009
Sunday, October 11, 2009
C,P, dan S

this is cheese
yang bertaburan atas doh pizza itu.
kamu suka keju?
ramai orang takut keju.takut gemuk.
ya betul,kesannya boleh dilihat terutama di kawasan lengan,peha dan perut.
kamu suka syaitan?
SEMUA orang takut syaitan.takut neraka.
tapi tak macam keju,orang ikut juga jejak-jejak syaitan.
nauzubillah,azmin jangan!

this is pau.
roommate dari china saya yang bagi.
saya pun terkejut.
hari ini dari tengahhari sampai malam saya bertudung dalam bilik, melekat atas kerusi
mereka ada sambutan harijadi kawan, jadi sekampung turun ke bilik,tak kisah la.
saya tumpang gembira. tak sangka dapat tumpang makan juga.
dia suruh saya pakai tudung,kawan lelaki nak masuk katanya dalam bahasa rusia.
makanan,
ya memang banyak hati tertawan dengan makanan.
mulanya bengang dengan hingar suara mereka,sudahlah berkelubung di bilik sendiri.
lepas diberi 'fruit flan' dan pau panas, cair hati.
hati orang mungkin keras mulanya,tapi perut yang kosong itu selalu lembut
jadi belajar masak sedap2 supaya dapat tawan perut-->hati-->ha basuh dan celup dengan sibghah Allah habis-habisan.

this is shoe.
she said that 'selalunya dua orang yang berjalan sama,pakai kasut serupa'
betul juga..
kasut sama. kereta sama. sukan sama.
lepas sama apa jadi? orang tubuhkan kelab.
lepas tubuhkan kelab apa jadi? orang buat aktiviti untuk mengukuhkan ke'sama'an atau promosi untuk orang,jadi sama macam mereka.
kelab itu bukan soalnya. soalnya apa yang sama dan satukan mereka?
hebat, hanya dengan alasan berkereta jenama sama, orang sanggup berkumpul setiap sabtu,berkonvoi satu Malaysia.
aku islam, kamu islam, mereka pun islam, eh samalah kita kalau macam tu!
jom tubuhkan kelab bersama!
tak nak.
sebab kau tak rasa kita sama kan.mereka tak rasa kau dan aku sama macam mereka kan.
itu saja pelajaran hari A.B.C hari ini azmin.dah pergi mengaji quran,portion hari ini tak habis-habis lagi.
p/s:jadi sangat lapar.
Saturday, October 10, 2009
such a great height
you know that song? it's a nice song really.
the thing is im waiting to change. nah! silly ever huh.
i know,,,
it's always half foot in.
must stop,,,
got to give it all,
got to let go all,
got to believe!
ah,,shutup.let the work do all the talking.
p/s:
but ben gibbard acoustic cover is good too. acoustic always sounds great heh
the thing is im waiting to change. nah! silly ever huh.
i know,,,
it's always half foot in.
must stop,,,
got to give it all,
got to let go all,
got to believe!
ah,,shutup.let the work do all the talking.
p/s:
but ben gibbard acoustic cover is good too. acoustic always sounds great heh
Thursday, October 8, 2009
SS
dulu masa saya darjah 6 hingga tingkatan dua, saya selalu duduk terperuk petang-petang dibilik belakang dekat rumah. saya sangat malas nak pergi mengaji quran dekat masjid, jadi saya memang sukalah menyorok dekat bilik tu. ada masa memang tidur ada masanya pura-pura tidur. saya rasa mama tahu saya pura-pura,tapi kan...saya tak dimarah teruk macam angah dan along kena. tak tahulah kenapa...
mama suka buku,penuh rumah itu dengan buku, belambak. salah satunya,mama langgan majalan kurier. majalah ni terbitan UNESCO, pasal macam-macam. dah tak wujud mungkin majalah ni sekarang,tapi isi majalah tu memang hebatlah. majalah sekarang terlalu picisan! jadi budak tak pergi mengaji darjah 6 ini pun sebab tak ada apa nak buat, bacalah majalah2 ini.
serius tak tipu,lepas baca edisi 'projek genom manusia' (walaupun tak tahu apekebenda genom/DNA/alel/phenotype/etc) memang berazam nak jadi ahli genetic. masa tu dekat Malaysia tak dengar sapa pun cakap pasal genetic. jadi, lagi bersemangatlah aku hendak jadi pelopor genetic Malaysia. serius ni!
lihatlah sekarang....
benda yang SANGAT MENARIK, memang SUNGGUH AMAT SANGAT MENARIK, tapi bila penyampai itu,
cakap tak henti
tak bertanya soalan pada pelajar
cakap tak henti lagi
tak sensitif pada reaksi pelajar
cakap tanpa henti lagi dan lagi
penyampaian tak menarik dan terlalu fakta
cakap tanpa henti 4x
tiada sifat simpati dan kasih sayang
cakap tanpa henti 5x
maka bahan itu jadi SUNGGUH AMAT SANGAT BOHSAN. lebih teruk bila buat orang rasa geram dan bengang dengan si penyampai.(ini saya)
islam itu SUNGGUH AMAT SANGAT MENARIK, MENARIK SUPER 100000000000000000000xxxXX tapi jika si penyampainya macam ini,payahlah. sebab itu ramai yang tak mahu dengar 'ceramah' etc.
ok,mesti baiki diri supaya tak jadi salah seorang dari penyampai sebegini.buat orang bohsan,bengang,geram.nauzubillah.
P/S :
tahu tak SS tu apa? h.a.h.a.h.a
besok ke rumah mayat di prospek mira. harap-harap ada mayat untuk diautopsi, mahu belajar ni!
oh lagu one republic 'no mercy' rupanya,ingatkan radiohead.cheh tiru concept.
Monday, October 5, 2009
dia
kalau lah dia tahu betapa aku mahukan kebaikan buatnya
kalau lah dia tahu yang jalan ini satu-satunya jalan ke jannah Nya
kalau lah dia nampak apa yang aku nampak
kalau lah dia tahu betapa aku sentiasa disini untuk menyokongnya
kalau lah dia sedar, yang dia tak harus malu dengan aku
kalau lah dia yakin,yang aku tak akan menghakimi dia
ukhti, aku disini.
aku tahu kamu semua disitu,bersedia juga.
tapi maaf, kalau kadang kala aku kelihatan tak bersedia untuk luang kan masa
tapi minta saja.
insyallah aku akan 'tersedar' walaupun jaga.
moga Allah bersama kamu dan aku.
kalau lah dia tahu yang jalan ini satu-satunya jalan ke jannah Nya
kalau lah dia nampak apa yang aku nampak
kalau lah dia tahu betapa aku sentiasa disini untuk menyokongnya
kalau lah dia sedar, yang dia tak harus malu dengan aku
kalau lah dia yakin,yang aku tak akan menghakimi dia
ukhti, aku disini.
aku tahu kamu semua disitu,bersedia juga.
tapi maaf, kalau kadang kala aku kelihatan tak bersedia untuk luang kan masa
tapi minta saja.
insyallah aku akan 'tersedar' walaupun jaga.
moga Allah bersama kamu dan aku.
Friday, October 2, 2009
simply
bila rasa berat, tinggalkan saja.
bila rasa lenguh sebelah tangan, tukar tangan lain.
bila rasa jauh jalan berseorangan, menyayi atau merapu sendiri.
kalau pegi ashan atau ikea, woh, barang memang banyak tidak ingat dunia. macam satu gedung hendak diborong. 'oh ini perlu, itu pun perlu' bila balik rumah rasa macam perlu benda lain pula. biasalah tu, berjalan dari stesen metro ke hostel dengan barang yang berat dan besar juga banyah, fuh beban-beban. tiba-tiba jarak yang tak berapa jauh,rasa macam berpuluh batu! serius,rasa nak tinggal saja barang dan balik tidur.
nak jadi baik? nak faham islam? nak dekat dengan Tuhan? nak tenang dunia akhirat? memang la rasa berat dan jauh. beban-beban. susah apa, tinggal sajalah benda yang buat lagha(leka). simply!
(ok nak tinggal tu memang susah,haha)
bila tangan angkat barang banyak,sakit sampai ke bahu. lenguh sebelah kiri.nak tercabut rasanya. apa susah, tukar la guna tangan kanan~
buat kerja tak berhasil? dakwah orang tak ikut? buat baik orang tak layan? tukar sajalah cara lain. diverge! diverge!
(haha idea untuk variasi kan agak payah,saya tahu)
bosan berjalan sorang. bohsan sangat. tak seronok. jadi tak mahu jalan,baik duduk rumah, paling kurang manusia-manusia internet ada. tidakpun, manusia pelakon mencuit hati yang siap rakamkan drama untuk tontonan orang bohsan bertaburan. isk,apa duduk-duduk rumah ini,ada kaki jalan. ada tangan beri. ada akal fikir.
tak mahu buat kerja sebab sorang? tak seronok ajak orang sorang-sorang? qaidah sulbi! (tulang belakang) cari la side kick. jemaah! jemaah! mudah, cuma selalu orang malu nak nyatakan yang dia nak sertai.haih
(kekasih itu bukan side-kick yang dimaksudkan ok)
ok? ok kot..
bila rasa lenguh sebelah tangan, tukar tangan lain.
bila rasa jauh jalan berseorangan, menyayi atau merapu sendiri.
kalau pegi ashan atau ikea, woh, barang memang banyak tidak ingat dunia. macam satu gedung hendak diborong. 'oh ini perlu, itu pun perlu' bila balik rumah rasa macam perlu benda lain pula. biasalah tu, berjalan dari stesen metro ke hostel dengan barang yang berat dan besar juga banyah, fuh beban-beban. tiba-tiba jarak yang tak berapa jauh,rasa macam berpuluh batu! serius,rasa nak tinggal saja barang dan balik tidur.
nak jadi baik? nak faham islam? nak dekat dengan Tuhan? nak tenang dunia akhirat? memang la rasa berat dan jauh. beban-beban. susah apa, tinggal sajalah benda yang buat lagha(leka). simply!
(ok nak tinggal tu memang susah,haha)
bila tangan angkat barang banyak,sakit sampai ke bahu. lenguh sebelah kiri.nak tercabut rasanya. apa susah, tukar la guna tangan kanan~
buat kerja tak berhasil? dakwah orang tak ikut? buat baik orang tak layan? tukar sajalah cara lain. diverge! diverge!
(haha idea untuk variasi kan agak payah,saya tahu)
bosan berjalan sorang. bohsan sangat. tak seronok. jadi tak mahu jalan,baik duduk rumah, paling kurang manusia-manusia internet ada. tidakpun, manusia pelakon mencuit hati yang siap rakamkan drama untuk tontonan orang bohsan bertaburan. isk,apa duduk-duduk rumah ini,ada kaki jalan. ada tangan beri. ada akal fikir.
tak mahu buat kerja sebab sorang? tak seronok ajak orang sorang-sorang? qaidah sulbi! (tulang belakang) cari la side kick. jemaah! jemaah! mudah, cuma selalu orang malu nak nyatakan yang dia nak sertai.haih
(kekasih itu bukan side-kick yang dimaksudkan ok)
ok? ok kot..
Tuesday, September 29, 2009
the inner-self prerogative to...
you know when you have early morning class (9am is not exactly early but with this windy and chilly weather in mosko, you know what i mean, ok you dont know). so you have class and your hostel is far away from the hospital (again compared to last year in kuzmin and this year in spartiv, im not in position to whine anything about distance,no?) and you did not take your most important meal of the day d'colazion . haih~
but you were completely fine with it. its not like you're going to die simply because you skip your breakfast.no,you not going to see people walking down the street,suddenly collapse, after clerking his history, the diagnosis was, 'skipping breakfast'. hah. im not sure how is it to you,but i tend to rush to the toilet every morning particularly после завтракать,more reason not to take breakfast. thus the chronology goes like this:
wake up late--> bath / no bath--->skip breakfast(late and to avoid toilet which is very time consuming)---> run/walk super fast to class--> just on time.
I learn about ECG, ward-around with lectures an doctors, discussion on patient case and treatment, discussion on today topic
'grukkkk'
'gruuuuuuuukkkkkkk'
'....grrrrrrruk'
unwanted sound disturbing the whole class.
ashamed, wishing a hole suddenly appear and swallow me.
keep on whispering to my stomach 'shussh you're disturbing the class!'
no,stomach doesnt have ears
'gruuuuk'
'grukkkkkkkkkkkkkkk' (the loudest)
*blushed*
'gruuuuuuuuuuuuuuuuuuuk'
this time it's not mine, but my groupmate instead, aha louder than me in fact.
'greeeeeeeeeerkkkkkkkkkk'
another sound, not mine,not my friend, but another groupmate of my.
'gruuuuuuuuuuuuueeeeek'
ok this is getting funnier, another song from stomach and from different person.
hah i bet everyone skipped their colazion this morning.
it would be impossible for the Dr not to hear it.
'doctors, i think we should end our class early today, your stomach is giving us the signal' the Dr said.
the whole class burst with laughter
bila perut kosong, perut akan memberikan tanda yang 'hey aku tengah lapar ni,cepat isi!'. tak kisahlah masa itu kita tengah belajar dalam kelas atau sedang mengambil pingat jasa dari yang DiPertuan Agong atau sedang bersanding, bila perut kosong, perut berbunyi. kau malu atau tidak, itu bukan hal perut, yang perut tahu, uncang berotot ini harus diisi, kalau tidak nanti buruk natijahnya.
kita sebenarnya selalu kosong, kosong dengan pengisian jiwa,sesuatu untuk basahkan roh ini. kalau jasad lapar boleh tahu bila berbunyi. kalau ruh lapar?
itu bila jiwa tidak tenang, jiwa kacau wei!
tak tenteram.
rasa senang betul hendak marah, semua salah.
serabut!
kita tak rasa ruh kita lapar, kita rasa boleh hidup tanpa pengisian jiwa/ruh ni, tapi tidak. ok hidup, tapi hidup macam mana, itu yang membezakan.tak bersarapan pagi boleh saja hidup, tapi lepas tu, sepanjang hidup asid dah lama menghakis epitilium kemudian otot kemudian,hah sampai ke lapisan serosa, habislah sudah ke peringkat 'perforation' isi,asid apa-apa saja bahan dalam perut kamu pun merantau ke satu badan. saat tu,baru kau menyesal.
ruh kamu sedang meronta-ronta kedahagaan. kau beri minuman dunia,mana boleh. macam manusia fitrahnya minum air, tapi kau beri minum minyak petrol.melawan fitrah tu. Roh berasal dari Allah hu Rabbi, itu fitrah kita, jadi perlu diisi dengan bahan dari Nya juga. Quran,zikir,usrah,talk syeikh and maulana, PDF kitab-kitab terjemahan, buku-buku agama, berlambak! nak baca atau tidak. (ok kalau tak ada, sila bagitahu saya boleh beri).
ok?faham azmin? faham.
p/s: aiyooo sandwich tuna subway memang tak henti-henti mengoda dan mencairkan air liurku sejak petang -_-'',tahan simpan untuk sahur min!
but you were completely fine with it. its not like you're going to die simply because you skip your breakfast.no,you not going to see people walking down the street,suddenly collapse, after clerking his history, the diagnosis was, 'skipping breakfast'. hah. im not sure how is it to you,but i tend to rush to the toilet every morning particularly после завтракать,more reason not to take breakfast. thus the chronology goes like this:
wake up late--> bath / no bath--->skip breakfast(late and to avoid toilet which is very time consuming)---> run/walk super fast to class--> just on time.
I learn about ECG, ward-around with lectures an doctors, discussion on patient case and treatment, discussion on today topic
'grukkkk'
'gruuuuuuuukkkkkkk'
'....grrrrrrruk'
unwanted sound disturbing the whole class.
ashamed, wishing a hole suddenly appear and swallow me.
keep on whispering to my stomach 'shussh you're disturbing the class!'
no,stomach doesnt have ears
'gruuuuk'
'grukkkkkkkkkkkkkkk' (the loudest)
*blushed*
'gruuuuuuuuuuuuuuuuuuuk'
this time it's not mine, but my groupmate instead, aha louder than me in fact.
'greeeeeeeeeerkkkkkkkkkk'
another sound, not mine,not my friend, but another groupmate of my.
'gruuuuuuuuuuuuueeeeek'
ok this is getting funnier, another song from stomach and from different person.
hah i bet everyone skipped their colazion this morning.
it would be impossible for the Dr not to hear it.
'doctors, i think we should end our class early today, your stomach is giving us the signal' the Dr said.
the whole class burst with laughter
bila perut kosong, perut akan memberikan tanda yang 'hey aku tengah lapar ni,cepat isi!'. tak kisahlah masa itu kita tengah belajar dalam kelas atau sedang mengambil pingat jasa dari yang DiPertuan Agong atau sedang bersanding, bila perut kosong, perut berbunyi. kau malu atau tidak, itu bukan hal perut, yang perut tahu, uncang berotot ini harus diisi, kalau tidak nanti buruk natijahnya.
kita sebenarnya selalu kosong, kosong dengan pengisian jiwa,sesuatu untuk basahkan roh ini. kalau jasad lapar boleh tahu bila berbunyi. kalau ruh lapar?
itu bila jiwa tidak tenang, jiwa kacau wei!
tak tenteram.
rasa senang betul hendak marah, semua salah.
serabut!
kita tak rasa ruh kita lapar, kita rasa boleh hidup tanpa pengisian jiwa/ruh ni, tapi tidak. ok hidup, tapi hidup macam mana, itu yang membezakan.tak bersarapan pagi boleh saja hidup, tapi lepas tu, sepanjang hidup asid dah lama menghakis epitilium kemudian otot kemudian,hah sampai ke lapisan serosa, habislah sudah ke peringkat 'perforation' isi,asid apa-apa saja bahan dalam perut kamu pun merantau ke satu badan. saat tu,baru kau menyesal.
ruh kamu sedang meronta-ronta kedahagaan. kau beri minuman dunia,mana boleh. macam manusia fitrahnya minum air, tapi kau beri minum minyak petrol.melawan fitrah tu. Roh berasal dari Allah hu Rabbi, itu fitrah kita, jadi perlu diisi dengan bahan dari Nya juga. Quran,zikir,usrah,talk syeikh and maulana, PDF kitab-kitab terjemahan, buku-buku agama, berlambak! nak baca atau tidak. (ok kalau tak ada, sila bagitahu saya boleh beri).
ok?faham azmin? faham.
p/s: aiyooo sandwich tuna subway memang tak henti-henti mengoda dan mencairkan air liurku sejak petang -_-'',tahan simpan untuk sahur min!
Sunday, September 27, 2009
what do you do when 1
you're out to the kitchen without your hijab to wash your piles of dirty dishes and your roomate boyfriend suddenly appear in front of the door?
i) smile try to be polite
ii) hugfhrhjf my aurat! (with busted expression)
---> run as fast as you can to grab your pashmina,ii
you print out your without hijab pictures and put it in the photo album together with you pictures traveling across middle east, and guest whom come to the house, browse through it?
i) yeah thats me in it! proud
ii) go hide the album, they not suppose to see it. ashamed
---> you'll be in totall disbelief, angry for a moment, blame others the next seconds, wonder why am'I so stupid the next minutes, lesson for life the next time. ii
you were debating with someone about an issue that was not really a subject to win about since both have their pros and cons (wasnt it always like that in debate?heh)
i) try your best to win it. hey a debater dont back down
ii) just go with the flow and fully aware ah why do i even bother to argue about this.
---> you either stay silence with some nods or 'oh' 'ah' 'yeah' , rebuttal occasionally, and wonder 'just because you'll win doesn't means you're right', ii
oh,life is fast. make a decision and live with it. be sharp and critical. if you regret, take a lesson and move on.
ok lets move on with 'systemic hypertension' as the last topic for therapy cycle with awsome Dr. Gulyayev!
i) smile try to be polite
ii) hugfhrhjf my aurat! (with busted expression)
---> run as fast as you can to grab your pashmina,ii
you print out your without hijab pictures and put it in the photo album together with you pictures traveling across middle east, and guest whom come to the house, browse through it?
i) yeah thats me in it! proud
ii) go hide the album, they not suppose to see it. ashamed
---> you'll be in totall disbelief, angry for a moment, blame others the next seconds, wonder why am'I so stupid the next minutes, lesson for life the next time. ii
you were debating with someone about an issue that was not really a subject to win about since both have their pros and cons (wasnt it always like that in debate?heh)
i) try your best to win it. hey a debater dont back down
ii) just go with the flow and fully aware ah why do i even bother to argue about this.
---> you either stay silence with some nods or 'oh' 'ah' 'yeah' , rebuttal occasionally, and wonder 'just because you'll win doesn't means you're right', ii
oh,life is fast. make a decision and live with it. be sharp and critical. if you regret, take a lesson and move on.
ok lets move on with 'systemic hypertension' as the last topic for therapy cycle with awsome Dr. Gulyayev!
Friday, September 25, 2009
tunggu
kau sedang menunggu? aku pun sedang menunggu,
entah akan tiba atau tidak hari itu.
aku harap bila tiba nanti, segalanya dipermudahkan.
penat aku menanti.
takut juga akan kecewa, yang di idam hati tak sampai-sampai.
mestikah terus menanti, kosong menunggu.
bagaimana kalau kau sudah tidak menunggu.
nak biar aku terus termangu?
aku tidak mahu bertanya, kau tak mahu beritahu.
faham sendiri-sendiri
ah cukuplah, insafi diri
hai manusia tiada apa yang pasti
melainkan janji Illahi.
mungkin aku gembira kini,
tapi bagaimana di hari muka kelak?
bisa senyum ini terukir lagi?
boleh kau janji?
tidak,kau tak mampu.
kau juga lemah macam aku.
jadi kenapa perlu kita berfantasi sendiri?
mimpi disiang hari.
sedangkan Allah sudah tetapkan sejak azali?
adakah kau mengerti?
entah akan tiba atau tidak hari itu.
aku harap bila tiba nanti, segalanya dipermudahkan.
penat aku menanti.
takut juga akan kecewa, yang di idam hati tak sampai-sampai.
mestikah terus menanti, kosong menunggu.
bagaimana kalau kau sudah tidak menunggu.
nak biar aku terus termangu?
aku tidak mahu bertanya, kau tak mahu beritahu.
faham sendiri-sendiri
ah cukuplah, insafi diri
hai manusia tiada apa yang pasti
melainkan janji Illahi.
mungkin aku gembira kini,
tapi bagaimana di hari muka kelak?
bisa senyum ini terukir lagi?
boleh kau janji?
tidak,kau tak mampu.
kau juga lemah macam aku.
jadi kenapa perlu kita berfantasi sendiri?
mimpi disiang hari.
sedangkan Allah sudah tetapkan sejak azali?
adakah kau mengerti?
aku tersentak,keras,ditegur kata.
berlalu sudah ramadhan. syaitan-syaitan dari jin dan manusia sudah pun dilepaskan. aku masih disini,masih bernafas, alhamdullilah. terasa sungguh hilangnya ramadhan. saat ini semangat beribadah dan berkat ramadhan semacam hilang. seakan-akan rasa kurang bermotivasi untuk banyak membaca quran,solat sunat, kurang usaha mendekatkan diri dengan Nya. aku saat ini sedang mencari kembali kemana perginya hati ku. mungkin tersesat dan termalas sebentar akibat terlalu banyak makan dan ketawa tika menyambut syawal yang lalu.
oh berat sungguh untuk tunaikan qiam, mana pergi semangat 10 malam terakhir ramadhan azmin?hidup kembali tidak teratur, aku sedar dimana silapnya. silap bila aku utamakan dunia. biasalah banyak saja program makan2, melawat sana dan sini, topik 'cycle' untuk dihabiskan, itu dan ini. mana aku letak Allah? Mana letak dakwah? ok mari betulkan kembali priority hidup! jika kau jadikan Allah tujuan hidup mu,maka Allah akan menjaga kamu. jika kau jadi urusan diri kau sebagai yang utama,maka jagalah diri kamu sendiri.
penat petang tadi,baring sambil cuba habiskan beberapa muka surat 'apa erti saya menganut islam' oleh fathi yakan. ok,mungkin kurang sesuai untuk dipanggil helaian kerana baca dalam format PDF dalam iphone. tertidur( kebelakangan ini memang kuat tidur sebab,tak tahu kenapa).terjaga. check iphone. the screen greet me with 'BAB 5: SAYA MESTILAH DAPAT MENGUASAI DIRI'
tersentak
terjaga
aduh
kuasai diri kamu azmin!
mesti.
subhanallah.
p/s : should go and watch this.http://www.halaltube.com/yasir-qadhi-everlasting-ramadan
oh berat sungguh untuk tunaikan qiam, mana pergi semangat 10 malam terakhir ramadhan azmin?hidup kembali tidak teratur, aku sedar dimana silapnya. silap bila aku utamakan dunia. biasalah banyak saja program makan2, melawat sana dan sini, topik 'cycle' untuk dihabiskan, itu dan ini. mana aku letak Allah? Mana letak dakwah? ok mari betulkan kembali priority hidup! jika kau jadikan Allah tujuan hidup mu,maka Allah akan menjaga kamu. jika kau jadi urusan diri kau sebagai yang utama,maka jagalah diri kamu sendiri.
penat petang tadi,baring sambil cuba habiskan beberapa muka surat 'apa erti saya menganut islam' oleh fathi yakan. ok,mungkin kurang sesuai untuk dipanggil helaian kerana baca dalam format PDF dalam iphone. tertidur( kebelakangan ini memang kuat tidur sebab,tak tahu kenapa).terjaga. check iphone. the screen greet me with 'BAB 5: SAYA MESTILAH DAPAT MENGUASAI DIRI'
tersentak
terjaga
aduh
kuasai diri kamu azmin!
mesti.
subhanallah.
p/s : should go and watch this.http://www.halaltube.com/yasir-qadhi-everlasting-ramadan
Thursday, September 24, 2009
hicups
azmin were you running from someone?
yes in fact I do.
(never thought it would be so obvious that people would notice it)
yes in fact I do.
(never thought it would be so obvious that people would notice it)
Subscribe to:
Posts (Atom)